Boek: Teardrop


Teardrop:
Never, ever cry

Algemeen:

Titel: teardrop
Schrijver: Lauren Kate
Oorspronkelijke titel: Teardrop trilogy Book 1
Vertaling: Mireille Vroege
Genre: Fantasy, Young Adult, romance, dark magic

Samenvatting:

Eureka en heeft haar moeder verloren aan een vloedgolf, maar ze kan niet met haar verdriet omgaan omdat ze van haar moeder heeft geleerd nooit te huilen. De enige twee personen met wie ze erover kan praten zijn Cat en Brooks, maar Brooks veranderd op een vreemde manier. Van haar moeder erft Eureka een oud boek, een rare steen en een medaillon. Madame Blavatsky, de eigenares van een winkeltje kan haar helpen erachter te komen wat ze betekenen. Dan ontmoet ze een vreemde jongen, Ander, hij vertelt haar dat haar leven in gevaar is, maar moet ze hem geloven?

Mijn mening:

Ik vond het een leuk boek Het verhaal is super leuk. Wel vond ik het wat langdradig op sommige momenten, dit is logisch, Eureka weet eerst niet wat ze moet met haar leven. Dit merk je wel heel duidelijk in het boek, je begrijpt goed hoe ze zich voelt, maar soms werd het daardoor een beetje saai. De actie komt veel aan het eind. Ook werden er pas dingen laat in het boek duidelijk. Toen Ander in het boek kwam, werd het al een stuk leuker, hij is erg vaag, maar dit maakt je wel nieuwsgierig.

Al met al raad ik het boek aan, je moet er even doorheen bijten, maar dan word het wel leuk

Deel twee Waterfall zou ik daar na zeker lezen, daar wordt nog meer duidelijk.

Voor de officiële boek trailer: https://www.youtube.com/watch?v=DbpDLiMu02s

Reacties

Populaire posts