Boek: Dwaaleiland


Dwaaleiland:
je bent nooit te oud voor Disney

Algemeen:

Titel: Dwaaleiland
Schrijver: Melissa de la Cruz
Oorspronkelijke titel: Isle of the lost
Vertaling: Annemarie de Vries
Genre: Sprookje, Young adult

Samenvatting:

De bekende Disney schurken zijn verbannen naar Dwaaleiland. Een koepel om het eiland heen zorgt ervoor dat er geen magie is op het eiland. De schurken hebben nu ook kinderen gekregen. Mal, de dochter van Malafide, jaagt iedereen de stuipen op het lijf en doet er alles aan om net zo te worden als haar moeder. Jay probeert overal kostbaarheden te stelen om zijn vader Jafar tevreden te maken. Carlos weet dat hij voor altijd voor de liefde van Cruella’s leven, haar bontjassen, zal moeten zorgen. En Evie’s moeder, de boze koningin, probeert Evie zo mooi mogelijk te maken. Als Mal Carlos dwingt om een feest te geven gebeurt er iets vreemds, zou de magie terug zijn?

Ondertussen heeft prins Ben, de zoon van Belle en het Beest, in Auradon zijn eigen problemen. De sidekicks zijn niet tevreden met hun leven en Ben moet dat zien te regelen.

Mijn mening:

Toen ik over dit boek hoorde was ik meteen super enthousiast, ik ben echt een van die Disney-nerds. Ik ben het boek meteen gaan lezen en ik ben super enthousiast. De boek is super leuk geschreven. Het is super leuk om te zien wat er van de schurken is geworden en hoe ze hun kinderen opvoeden. Ook is het leuk dat je iets over Auradon ziet, die werelden zijn zo anders, maar toch hebben de kinderen veel gemeen. 


Het boek is super leuk en ik zou het zeker aanraden!

Reacties

Populaire posts