Boek: het stille meisje


Het stille meisje:
"Only she knows the truth..."

Algemeen:

Titel: het stille meisje
Schrijver: Tess Gerritsen
Genre: Detective, literaire thriller

Samenvatting:

In Chinatown in Boston word tijdens een spooktocht de hand van een vrouw gevonden en op het dak van een gebouw word de rest van het lichaam gevonden, het hoofd en de hand zijn perfect recht afgehakt. Ook word er 1 zilver-grijze haar gevonden van een onbekende diersoort. Tijdens het onderzoek word de link gelegd met een slachtpartij van negentien jaar geleden. Hierbij werd toen gezegd dat het zelfmoord was van de kok. Bij de slachtpartij was er één overlevende, een oude vrouw. Later werd haar dochter ontvoerd, net als de dochter van een vrouw die werd vermoord tijdens die nacht. Jane Rizzoli probeerd de link te leggen tussen al deze gebeurtenissen en daarmee de zaak op te lossen. 

Mijn Mening:

Ik weet niet goed wat ik vond van dit boek. Het verhaal is erg spannend, maar het verhaal begon heel vreemd. Dit hoeft geen probleem te zijn maar het duurde eigenlijk iets te lang voordat ik door had hoe het zat. Daarna werd het verhaal wel een lopend verhaal, maar ik had soms ok wat moeite met de ik-vorm waarin het verhaal was geschreven. De meeste hoofdstukken werden geschreven vanuit Jane haar oogpunt, maar soms was er een hoofdstuk vanuit het oogpunt van de oude vrouw Iris en ik vond dat dit niet echt duidelijk werd aangegeven. Wel vond ik het verhaal heel spannend en goed geschreven, daarom weet ik niet goed wat ik vind, het heeft echt twee kanten. Het verhaal is heel ingewikkeld, maar wel spannend. 


Ik zou zeggen, kijk voor jezelf wat je vind, laat je mening achter als je het boek kent. 

Reacties

Populaire posts