Boek: Percy Jackson


Percy Jackson:
"It's hard to enjoy practical jokes, when your whole life feels like one."

Algemeen:

Titel: Percy Jackson and the olympians, the lightning thief
Schrijver: Rick Riordian
Genre: Fantasy, Mythologie

Samenvatting:

Percy Jackson is een twaalf jaar oude jongen die alsmaar wordt achtervolgt door ongeluk. Op een dag wordt hij meegenomen door een jongen uit zijn klas en komt hij terecht in Camp halfblood, een kamp voor halfgoden. Daar krijgt hij te horen dat hij de zoon is van Poseidon, een van de drie hoofdgoden. Het ongeluk wat hem altijd achtervolden zijn monsters die hem dood willen hebben. Poseidon, Zeus en Hades hadden ooit afgesproken om nooit kinderen te krijgen, daarom zijn de goden niet blij met de komst van Percy. Als dan ook nog Zeus zijn ‘master-bolt’ wordt gestolen gaat het gehelemaal mis, Zeus is ervan overtuigt dat Percy die heeft gestolen en om zijn onschuld te bewijzen moet hij hem zien terug te halen.

Mijn Mening:

Percy Jackson was altijd een serie waar veel over gepraat werd, maar eigenlijk sprak het mij nooit zo aan. Ik hou van Griekse mythologie, maar dit verhaal is niet perse helemaal daarop gebaseerd. Toen een vriendin van mij de boxset met alle boeken kocht besloot ik dit toch ook te doen en ik heb geen spijt gehad. De boeken zijn echt heel leuk. Het verhaal is vlot geschreven, wat ook leuk is is dat er een lang verhaal loopt door alle delen en in elk deel zit een korter verhaal wat over 1 boek loopt. Het boek is fantasie rijk, heeft voor alles een logische verklaring en dit maakt het een grappig en spannend geheel.


Zeker een aanrader.

Reacties

Populaire posts