Boek: Soulless


Soulless:
"A vampire, like a lady, never reveals his true age."

Algemeen:

Titel: Soulless, Parasol Protectorate 1 
Schrijver: Gail Carriger
Genre: Steampunk

Samenvatting:

Alexa Tarabotti heeft geen ziel, dit betekend dat vampiers het liefst uit haar buurt blijven. Steeds vaker beginnen vampiers te verschijnen en te verdwijnen en niemand weet hoe dat komt. Iedereen denkt dat Alexa de schuldige is. Het wordt dus haar doel om uit te vinden hoe het komt en haar onschuld te bewijzen.

Mijn Mening:

Ik las dit boek voor een boekenclub, toen ik het hoorde was ik al een beetje in tweestrijd. Ik kan steampunk soms namelijk wel leuk vinden, maar ik ben persoonlijk niet zo’n fan van vampiers en weerwolven. Ik begon in het boek en ik kon er erg lastig doorheen komen. Ik heb het boek gelezen in het engels en tenzij je echt heel goed bent in engels zou ik dit niet aanraden, ik lees eigenlijk al mijn boeken in het engels, maar dit was echt heel lastig, er waren veel lastige woorden en ik kwam er daardoor al vrij moeilijk doorheen. Ook waren de hoofdstukken vrij lang, soms maakt dit niet uit, maar daardoor is het wel lastiger om “even een hoofdstukje te lezen”. Ik ben zelf halverwege het boek gestopt en dit is iets wat ik eigenlijk nooit doe, maar ik kwam er niet echt in. 



Ik zou het boek niet aanraden.

Reacties

Populaire posts