Film: Michiel de Ruyter


Michiel de Ruyter:
"Dit is de 17e eeuw, alles kan."

Algemeen:

Titel: Michiel de Ruyter
Regisseur: Roel Reiné
Hoofdrollen:  Frank Lammers - Michiel de Ruyter
Sanne Langelaar - Anna de Ruyter 
Barry Atsma - Johan de Witt
Egbert Jan Weeber - Willem 3 van Oranje
Derek de Lint - Johan Kievit
Charles Dance - Koning Charles 2 van Engeland
Hajo Bruins - Cornelis Tromp
Genre: Historie, Avontuur 

Samenvatting:

In de gouden eeuw is Nederland erg welvarend, een grootmacht op zee. Als admiraal Maarten Tromp overlijd word Michiel aangesteld als opvolger. Hij behaalt grote successen, maar kan steeds minder bij zijn familie zijn. Michiel weet met zijn vlaggenschip de Zeven Provinciën de Engelsen te verslaan. In Nederland is ondertussen een machtsstrijd uitgebarsten tussen de Republikeinen, met Johan de Witt, en de Orangisten, dit Willem 3 weer stadhouder willen maken.

Mijn Mening:

Ik vond de film een erg goed beeld geven van hoe de situatie was in Nederland in de 17e eeuw, natuurlijk ben ik geen historicus, maar het zag er uit zoals de situatie echt geweest zou zijn. Ook had ik niet het idee dat ze heel erg één kant kozen, ze leken niet meer voor de Republikeinen of juist meer van de Orangisten te zijn. Er zit veel actie in de film. Wel vond ik het soms lastig te verstaan was, doordat er veel oorlog scènes waren werd het soms rumoerig. Het verhaal is mooi verfilmt.




Ik zou de film aanraden.

Reacties

Populaire posts