Movie Addict Tag


Vandaag ga ik voor jullie de Movie Addict Tag doen, deze tag is bedacht door McKenna Kaelin van het YouTube kanaal simply_kenna, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Ik heb veel films die ik fantastisch vind, maar oor deze tag heb ik gekozen voor de film Les Miserables, de 2012 versie.

1. What's your favorite movie?
Les miserables, de 2012 versie is een film die ik echt super leuk vind.
2. Is it also your most watched movie?

Nee dat niet, dat ik absoluut lord of the rings, dat ik ook een van mijn favoriete films, maar omdat dit er drie zijn wilde ik voor deze tag een alleenstaande film gebruiken.
3. Can you recite the first line of the movie?

De film begint met een nummer, genaamd look down, de leerste zin is dan ook: "Look down, look down, don't look him in the eye.
4. How about the last?

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten, maar als ik iets moet gokken ga ik voor: Jean Valjean!
(Ik heb het even gecheckt, het is "It's the future that they bring when tomorrow comes.")
5. Can you name the main character(s)?

De belangrijkste personages zijn: Jean Valjean, Javert, Cosette en Marius
6. How about the side character(s)?

De belangrijke bijpersonen zijn: Fantine, Gavroche, Enjolras , Thénardier, Madame Thénardier en Éponine
7. What's your favorite quote from the movie?

This is the land I fought for liberty, now when we fight, we fight for bread... here is the thing about equality, everyone's equal when they're dead.
8. Who said it?

Gavroche
9. What's the main characters main goal?
Hij wil een nieuw leven beginnen zonder strafblad, nadat hij 19 jaar heeft dwangarbeid heeft gedaan voor het stelen voor een brood
10. Who's the villain?

Er is in het verhaal niet perse een slecht persoon, je zou Javert als de slechterik kunnen omschrijven, terwijl hij eigenlijk alleen de wet probeert na te leven. Jean Valjean moest zich melden nadat hij was vrijgelaten, anders zou hij weer terug de cel in gaan. Hij deed dit niet en vluchten. Javert probeert hem op te sporen en weerhoud Jean er zo van om een nieuw leven te beginnen, daarom zullen veel mensen hem wel zien als de slechterik.
11. What's the villains goal?

Jean Valjean achter de tralies krijgen.
12. Does the villain have a henchman, What's his name?

Nee eigenlijk niet een specifiek persoon, maar de rest van de politie helpt hem wel met zoeken, soms.
13. Where does the main character live?

Parijs, Frankrijk
14. How many outfits does the main character wear through out the film?

Drie belangrijke outfits in elk geval: zijn outfit als hij de dwangarbeid uitvoegt, zijn pak als hij burgemeester is, en zijn vlucht/revolutie outfit.
15 Do you feel you can personally relate to this movie or any of its characters? Why?

Nee, niet echt, ik vind Jean Valjean wel een leuk personage, omdat hij ondanks alles wat hem is aangedaan in de gevangenis, wat toch vrij onrechtvaardig was, toch een goed mens is gebleven en geen wrok koestert.
16. What's the moral of the story?

Vergeven kan een leven veranderen. Doordat de priester Jean laat gaan met het zilver en hem niet laat arresteren kan hij een nieuw, beter leven beginnen. 

Reacties

Populaire posts