Spoiler free review, Captain America Civil War

Elizabeth Olsen - Scarlet Witch                                               Tom Holland - Spider man
Anthony Mackie - Falcon                                                        Chadwick Boseman - Black Panther
Paul Rudd - Ant man                                                                Paul Bettany - Vision
Jeremy Renner - Hawkeye                                                       Don Cheadle - War Machine
Emily VanCamp - Sharon Carter
En in de rol van Baron Helmut Zero is Daniel Brühl.

Tussen de avengers speelt het al langer niet helemaal goed, maar als de regering vindt dat de avengers geen onafhankelijke groepering meer moeten zijn ontstaat er onenigheid. Steve vindt dat als ze deze vrijheid uit hun handen laten nemen ze hun laatste beetje vrijheid afstaan, maar Tony vindt dat ze beter met de regering kunnen samenwerken dat tegen hun. Ook zijn er problemen met Bucky, hij is gesignaleerd bij een aanslag op de president van Wakandan. Hierdoor vinden Tony en een aantal andere avengers dat hij moet worden opgepakt. Maar Steve weet dat Bucky is gehersenspoeld en hij wil zijn vriend beschermen. Door deze onenigheid ontstaan er twee kanten binnen de avengers en de strijd barst los.

Ik had zo lang gewacht tot Civil War en toen de film eindelijk kwam waren mijn verwachtingen erg hoog geworden, maar wow wat een fantastische film was het. De aanleiding voor de strijd speelde al langer, maar in de film was er ook nog een soort “druppel die de emmer deed overstromen”, dit was erg goed, anders is het niet voor iedereen goed begrijpbaar. Beide teams zijn erg goed begrijpbaar, er is ook niet echt een slechte kant en dit maakt het lastig om volledig voor een kant te zijn. Het verhaal is goed opgebouwd. De film heeft spannende, zielige en grappige momenten waardoor je je geen moment verveeld. Ik vond dat ze ook niet ter veel aan een stuk door saaie vechtscenes hadden, er gebeurde dan nog wel andere dingen tussendoor, of het gevecht kreeg een onverwachte wending, dit was erg leuk. De vraag is natuurlijk altijd maar hoe ze het einde gaan maken en ik vond het einde bij deze film perfect, ik had het niet beter kunnen doen. Ik was erg tevreden en het geeft een mooie aanleiding naar volgende films.