Disney book tag

1. The Little Mermaid – a character who is out of their element, a “fish out of water”
Sam, uit Lord of the Rings heeft een zware tijd doordat hij niet veilig thuis is in de Shire, daardoor is hij een beetje uit z'n element. Maar uiteindelijk leert hij ermee omgaan en wordt hij de ware held. 
2. Cinderella – a character who goes through a major transformation
Eadlyn, uit de Selectie is in haar eerste boek (the heir) heel gemeen tegen alle jongens, terwijl ze in het tweede boek een stuk vriendelijker is en ook oprecht op zoek gaat naar een echtgenoot.
3. Snow White – a book with an eclectic (gevarieerde) cast of characters
De selectie, in de eerste drie boeken heb je een groot aantal meiden (35 en daarna steeds iets minder) die allemaal heel anders zijn. In de laatste twee boeken heb je hetzelfde maar dan met de jongens. 
4. Sleeping Beauty – a book that put you to sleep
Ik heb wel boeken gehad die ik niet leuk vond, maar een boek dat echt slaapverwekkend was niet denk ik.
5. The Lion King – a character who had something traumatic happen to them in childhood
Katniss is het perfecte voorbeeld hier voor. En ook (geen boek, maar toch) de personages uit de anime Angel Beats (ik kon niet terug vinden of er ook een manga van is). Ik bedoel, alle mensen in deze show zijn dood, sommige door heftigere omstandigheden dan andere, maar er zijn zeker wat mensen met traumatische gebeurtenissen.
6. Beauty and the Beast – A beast of a book (a big book) that you were intimidated by, but found the story to be beautiful
Een boek heeft me nooit echt afgeschrokken, maar Seeker was een boek dat vrij dik was. Maar doordat het een spannend boek was, was dit geen probleem. 
7. Aladdin – a character who gets their wish granted, for better or worse
In het einde van Legend (SPOILER ALERT) wenst June dat Day blijft leven, no matter what. Als gevolg van deze wens blijft hij leven, maar hij vergeet haar...
8. Mulan – a character who pretends to be someone or something they are not
Ik had niet echt een goed vorbeeld voor deze, maar wat ik tot nu toe heb gelezen van Assasins Blade is de hoofdpersoon zich aan het verschuilen, en ze verteld dus niet wie ze echt is.
9. Toy Story – a book with characters you wish would come to life
Ook deze is heel lastig, want hoe leuk sommige personages ook zijn, sommige mensen kun je hier misschien beter niet hebben hahaha. Maar de personages uit The Goddess Test zouden best leuk zijn hier en (hopelijk) ook niet te veel problemen veroorzaken.
10. Disney Descendants – your favourite villain or morally ambiguous character 
Ik ben meestal een fan van de villain, zie Peter Pan (ouat) en Loki (Thor), maar voor boeken was het best lastig om een keuze te maken. Ik kies hier voor Luke uit Percy Jackson, hij is een van hij favoriete personages.

Reacties

Populaire posts