Boeken met een budget


Boek zijn super leuk om te lezen en om te kopen, maar geld heb je niet altijd in overvloed. Hier heb ik een aantal tips voor boeken als je een budget hebt
1. Mijn eerste tip is eentje die vrij simpel is, maar die nog wel eens vergeten wordt, en dat is De Bieb. Natuurlijk kost een bieb abonnement ook geld (onder de 18 niet?), maar dit is vaak minder dan het geld dat je zou uitgeven aan een boek.
2. Vrienden, dit klinkt misschien raar, maar als je vrienden hebt die ook van boeken houden kun je van hun lenen of zelf afspreken dat als je allebei een boek wilt lezen je m samen koopt.
3. De Tweedehandswinkels, ik was laatst bij de Noppes (tweedehandswinkel) en kocht daar drie boeken voor 3 euro in totaal!! Natuurlijk hebben ze niet de nieuwste boeken, aangezien ze alleen hebben wat mensen inleveren, maar ik heb wel een kopie van The Hobbit, Les Miserables en Hannibal nu. Dus als je geen problemen hebt met niet de nieuwste boeken hebben is dat een super optie.
4. Lijstjes, dit klinkt misschien een beetje raar, maar om te voorkomen dat je boeken koopt die je binnen een maand weer weg doet (en ook kleding enz.), zet het eerst op een lijstje en als je m dan na een maand nog steeds wilt hebben en de opties hierboven zijn uitgesloten, koop m dan pas. Op deze manier voorkom je dat je geld uitgeeft en t boek snel weer weg doet, of dat een van je vrienden m de volgende dag koopt en je m ook had kunnen lenen.

Ik hoop dat jullie dit hulpvol vonden en tot de volgende keer xxx

Reacties

Populaire posts